ایجاد یک برند شخصی و پایدار
نوشته شده توسط : جعفر

 

این که شما چگونه توسط دیگران درک می شوید، در واقع به تلاش تان بستگی دارد. باید به سوال های زیادی پاسخ دهید. سوالاتی نظیر این که آیا شخصیت شما کسل کننده است یا هیجان آور؟ دوست دارید وقتی شما را به خاطر می آورند، چگونه باشید؟ تاثیرگذار، معمولی یا غیرقابل اعتنا؟ اما باید گفت که همیشه این طور نیست. گاهی اوقات افرادی را می توان دید که با وجود تلاش بسیار برای شناساندن خودشان، موفقیت چندانی حاصل نمی کنند.

 

از این بدتر زمانی است که برخی دیگران را قانع می کنند که در صدر قرار دارند و بسیار مورد توجه هستند، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی متوجه می شوند که چنین برداشتی فقط یک سراب بوده است و تصویرشان به راحتی فراموش و از ذهن ها پاک می شود. بنابراین باید تصویری واقعی از خود شکل دهید. تصویری که صداقت، درستی و ارزش های واقعی ارکان اصلی آن را تشکیل می دهند.

در اینجا برخی از روش هایی که می توان به کمک آنها برندی مشخص و پایدار از خود در اذهان مخاطبین ایجاد کرد، برمی شماریم. اینها نکاتی هستند که در صورت رعایتشان شخصیتی تاثیرگذار را تداعی خواهند کرد. اصل اساسی در این روند آن است که به انتظارات مخاطبینمان در مورد خود توجه کنیم. برند موفق شخصیت ما همان تصویری است که آنها از آن لذت می برند، نه آن ذهنیتی که ما از خودمان داریم.

article_image_one_425.jpg

1- به عناصری که می خواهید آنها را در مورد خودتان ترویج دهید، فکر کنید و سپس مواردی را که تصور می کنید برای جلب توجه دیگران نیاز است، فهرست کنید.
2- تلاش کنید توانایی هایتان را که بیانگر گذشته، تجارب و موفقیت های شما هستند، فهرست کنید.
3- یک منشور برند برای خودتان بسازید. منشوری که در آن به سوالات نظیر این که چه کسی هستید، به چه چیزهایی افتخار می کنید، چرا متفاوت هستید و در چه کارهایی خوب عمل می کنید، پاسخ داده شود.
4- نقل قول ها یا نکات کلیدی که مشتریان یا طرفدارانتان در مورد شما گفته اند، فهرست کنید.
5- روزمه تان را فراموش کنید و تلاش کنید که بیوگرافی خودتان را در قالب یک پاراگرافی به گونه ای که داستان زندگیتان را به طور کامل بیان کند، بنویسید.
6- نمایه ای آنلاین برای خودتان ایجاد کنید. مثلا وبلاگ یا وب سایت بسازید و اطلاعات کلی از خودتان را در آن بگنجانید.
7- مطمئن شوید که در شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت های پربیننده مرتبط با رشته کاریتان، حضور دارید.
8- کارت ویزیتی متناسب با محلی که می خواهید در آنجا حضور یابید، طراحی کرده و همراه خود داشته باشید.
9- به ایمیل ها و سایر مکاتباتتان دقت داشته باشید و دستور زبان درست را در آنها رعایت کنید.
10- مراقب باشید که همیشه لبخند بر چهره داشته و به چشم افراد نگاه کنید و با اطمینان به دیگران دست بدهید. به لباسی که می پوشید، دقت داشته باشید. رسا و با اعتماد به نفس صحبت کنید. سرتان را بالا گرفته و شانه هایتان را به عقب بیندازید.

و نکته آخر این که کسی باشید که خودتان یا افرادی که می شناسید به آن افتخار کنند. شخصیتی باشید که دیگران دوست دارند زمانی را با او سپری کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: